söndag 1 september 2013

Söndag idag, har jobbat 3 dagar än så länge och har 5 dagar kvar innan ledighet. Idag är jag såå arg! Jag HATAR överklass människor! Snobbar, elaka människor. Och efter idag så har man nästan även agg mot äldre. Den första kärringen idag, jag försökte va såååå trevlig. Hälsa, småprata, le. Men icke då! Så när hon kommer till kaffet och det är liite kvar säger ho: har du inge mer kaffe? (Argt) jag svarar att det håller på o brygger, för det andra gick åt lite för snabbt.(jag jobbar helt själv) hon snäser åt mig: jaha att vi inte visste det innan!! Jag säger att det kaffet som står där inte är gammalt. Men då bara stirrar hon på mig och går. Sen när jag är inne i köket så kommer hon med hela servett hållaren och kliver rakt in i köket och tar en bunt servetter som ligger där på bänken som jag tänkte göra iordning. Köket är så känsligt. Vi tycker inte om när någon kliver in i det. Och aldrig att jag skulle kliva rakt in i köket på ett fik eller restaurang och hämta något, då frågar man väl efter det vänligt? Ok så nästa par kommer en halvtimme innan vi stänger, jag kommer ut från köket och slänger ut ett trevligt HEEJ!
Ingen respons, tänkte att dom inte hörde mig. När jag kommer fram säger jag lite högre heeej! Och ler mot dom. Inget, de bara glor på kakorna. Tillslut säger tanten: ni har inge paket eller så med god vaniljsås till? Joo då, svarar jag. Vi har den här goda äpplepajen här, hmm mm tjurar tanten. Vad kostar cheescaken? Den kostar 35kr! Jaha, (säger till sin man) ska vi ta det andra stället? Ja säger han. Han tittar för första gången på mig och säger ilsket, ja, nu har ni förlorat en kund!!  Och så går dom. Undrade lite efter varför vi förlorade en kund?? Men blev mer ledsen. Jag har svårt att inte ta åt mig. Istället känner jag mig världelös och samtidigt arg på dom, hur dom kan behandla en annan människa så. Dessutom är det inte jag som varken bestämmer sortimentet eller priserna, jag är bara en tjej som går till jobbet varje dag och försöker tjäna ihop några ynka slantar.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer: