torsdag 8 maj 2014

Jag har en sak att skriva om. Ett jobb jag har haft (ska inte säga vilket men många kanske förstår) var en riktigt jobbig plats att jobba på med riktigt dåliga vilkor. Nu efter att ha blivit ännu värre behandlad än tidigare så sa jag ifrån. Och det är vad jag vill lära alla er där ute som läser detta. Att stå upp för er själva! Jag är sjukt konflikträdd men att stå upp för mig själv när någon behandlar mig som jag INTE förtjänar ja då bränner det till för mig!

Man ska absolut inte ta någon skit här i världen, men det man hör hela tiden är: var inte sämre än den människan nu. Eller: nej säg inget!  VARFÖR ska man vara tyst? Människor ska veta när dem gör fel, sen tycker jag att man inte ska driva situationen så långt att man beter sig som en barnrumpa. Utan stå upp för dig själv, säg ifrån men gör det på en vuxen nivå skulle jag vilja säga.
Man ska inte ta en massa skit, vara rädd för vad som kommer hända. Du växer mer som människa om du vågar ta tag i saken. Vem vet, det kanske till och med blir till det så himla mycket bättre!

Inga kommentarer: