torsdag 9 januari 2014

Jag har precis lärt mig en livs-läxa.
Att slappna av.

Planera inte framtiden för hårt, Gör det som känns bäst för stunden. Börja på steg 1, och inte på 2 eller till och med 3. Åldern är bara en siffra. Man är aldrig för gammal för något.
Lev livet för idag och inte för imorgon. Sätt dig ner för att njuta av stunden, just den minuten du lever i nu. Ta in och känn efter vad hjärtat vill.

Det är vad jag har lärt mig och ska försöka följa resten av mitt liv.

Jag tror att saker kommer till en när man lärt sig något om det.
Jag började slappna av och lyssna på hjärtat, och vips så fick jag 2 saker jag velat väldigt väldigt länge.
Har bara nästa vecka kvar. Sedan sätter jag mig i skolbänken igen, och denna gång sitter jag där i 4 år! Och sedan har jag en titel! Jag kommer ha blivit något och det är så otrolig skön känsla!
Sedan får jag hoppas att saker och ting löser sig till det bästa under dom här 4 åren, och det är något jag får lita på! För det hjälper ju ändå inte att stressa upp sig för något man har svårt att påverka.
Sen alla planer jag gjorde för detta året försvann helt plötsligt. Jag hade ingen aning om att jag skulle komma in, jag trodde det va 0 % chans. Men detta blir bra! Och jag känner så stark kärlek till min familj som allihop sa att de va stolta över mig och att de kommer finnas där för mig. Utan dom vet jag inte vad jag skulle ta mig till! Bara de orden: det kommer fixa sig, vi finns här för dig, gör att det känns som jag kan kliva över berg och hav.

Detta kommer bli bra!!
Sen att jag är nervös som en fjäril med en vinge är en helt annan femma ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska bli spännande att följa dig på denna resa. Vi finns där för dig och det kommer att gå bra <3 Mamma

Anonym sa...

Så otrolig fantastiskt underbart att höra,.4 år och en en titel , kommer vara med i alla steg lycka vare med dig <3 Sandra