fredag 9 januari 2015

Att plugga på högskola är jobbigare än att jobba tycker jag. När man jobbar går man hem på kvällen och är då ledig. Men inte när man pluggar. Även om man inte gör hela tiden något fysiskt så finns det i det undermedvetna och man går och tänker konstant på arbetet man ska göra, när man ska göra det och hur man ska skriva och lägga upp arbetet. Jag har dessutom över jul och nyår inte haft en lugn stund. Jag har både jobbat och pluggat. Nej jag kan inte påstå att jag haft en enda dag julledigt!

Idag gjorde jag en omtenta. Detta har tagit hårt på mig. Jag fick reda på det innan jul att jag misslyckats. Först nu kan jag acceptera att jag misslyckats. För jag har hört att även den bästa gör det. Det hjälper lite konstigt nog! Att det hjälper att höra det, är pinsamt ! Men nyttigt! Jag kan faktiskt bli en bra lärare ändå!

Jag har ingen aning om jag kommer misslyckas på omtentan oxå, jag har inte ens en aning om när jag får göra om den nästa g. Men idag, nu, lägger jag böcker i hyllan och njuter av allt det goda jag har i livet. Imorgon väntar jobb och så har jag en uppsatts som ska lämnas in på söndag. Men idag, nu! Är jag ledig!

Inga kommentarer: