onsdag 7 augusti 2013

Nu har jag vart på sjukan ännu en gång. Hade som sagt urinvägsinfektion för 3 veckor sedan, fick äta antibiotika 1 vecka, och en vecka efter avslutad kur fick jag urinvägsinfektion igen. Dock gick jag med den i 1 vecka innan jag åkte in. Det måste vara rekord??

Försökte få henne till att göra en riktig undersökning för det kanske finns en riktig anledning till att jag får det hela tiden. Men det ville hon inte. Men istället fick jag en burk med 100 tabletter, ska äta min 5 dagarskur och sedan ska jag ta en tablett varje gång...hmm...vi har...hm...det där. You know :)
Hon jämnförde UI med halsfluss, bara man blir av med det en g för alla så kommer det inte tillbaka, det tror jag dock är bullshit. Jag vet så himla många tjejer nu som har det precis som jag. Detta är fan i mej inte roligt. Jag låg praktiskt taget på golvet i lördags och skrek och grät av kramper! Och så ska vi behöva ha det "under en period" av vårt liv. För någon g borde det bli bättre? Iaf när vi fyller 30? För detta ska ju vara ett vanligt 20års problem.

Det är väl därför jag skriver om detta på min blogg. detta ska inte vara något att skämmas för! Detta  problem har väldigt många tjejer. Och för mig har det hjälpt att läsa om andras situationer för att kunna hantera detta bättre, därför skriver jag ut detta till världen för att kaaaanske få någon annan tjej att känna sig mindre ensam om detta problem.

Vem vet...jag kanske inte tar några mer piller efter denna 5-kur. Men när jag får det nästa g har jag iaf antibiotika hemma så jag slipper gå till sjukan och betala igen. Bara det är skönt!
det är inte billigt att bli sjuk...jag har nog gjort av med 5-600 kr bara denna månad när jag blivit sjuk 2 ggr.

Puss och kram

Inga kommentarer: