fredag 5 september 2014

Har ju som sagt praktik på en utav Sveriges bästa skolor! Om jag hade haft möjligheten hade jag definitivt satt in mina barn på den skolan! Så underbar på alla sätt och vis! Det är en internationell del som delar en nationell del. Barn ifrån alla länder på vårt klot samlas och lär tillsammans. Barnen i min förskoleklass sjunger på engelska och många barn är flerspråkiga i de svenska klasserna som också delas av helt och hållet svenska barn som har svenska som modersmål. Vilket är fantastiskt!


Jag har hört att läraryrket är ett utav de yrken som man får minst credit för. Och jag och min LLU:are pratade om det idag då hon säger att på denna skola är det tvärt om då många barn har föräldrar ifrån andra kulturer, och i alla länder förutom Sverige har läraryrket mer status och respekt.
Varför, Varför har så få människor så lite respekt och lite tacksamhet mot lärarna? Vet ni vad dem gör för era barn? Dem har barnen minst 5 timmar om dagen och lär dem allting ifrån respekt, ödmjukhet, och till stor kunskap som ska föra dem fram i livet.

Svenskarna tycker jag ofta bara låter sin röst höras så fort någonting är fel, men när allting flyter på bra eller när allting bara är underbart så håller alla tyst.

Inga kommentarer: