måndag 8 september 2014

När barnen får fri lek så delas automatiskt pojkarna och flickorna åt. Satte mig idag i rummet där grabbarna höll till och många av dem höll på att bygga höga torn av vanliga klossar.
När det råkade rasas pga olika anledningar var inte killarna sena med att säga att det inte gjorde något, och att det till och med kunde varit dem som råkat komma åt. När även jag började bygga och råka välta mitt torn sa dem: Men du är jätte duktig ändån! Det gör ingenting. Jag tycker du är duktig!

Sen att det kom en tjej och sa att jag var sämst och jätte dålig hör inte till ämnet! Tycker det var jätte fint och helt otroligt av små människor att känna sådan empati och vara snälla.

I varje avslut av dagen räknar barnen de antal dagar de gått i skolan. Idag fick även barnen chansen att visa vilka språk de kunde räkna på, vilket blev bland annat: Kinesiska, polska, finska och massa olika som jag inte ens kommer på namnet på. Vilket jag tycker är helt fantastiskt, stod bara och glodde som ett fån och var mäkta imponerad, just av de små människorna och av skolan som uppmuntrar det så mycket.

Inga kommentarer: