måndag 1 juli 2013

Funderar mycket på vad jag vill göra i mitt liv, vad jag vill hålla på med. Har jag verkligen all möjlighet att bli vad jag vill nu? Jag kan deffinitivt inte bli mekaniker om jag skulle vilja, för det finns inga vuxen utbildningar för det, och om det skulle finnas det så måste man redan kunna lite, precis som att plugga till konditor, då måste man göra ett prov för att komma in, och det betyder att man måste kunna massa och vara duktig på att baka. Jag kan inte söka till att bli make up artist för jag använder bara maskara och fundation och har ingen aning om hur man lägger ögonskugga! Så har jag verkligen alla förutsättningar? Eller är det bara jag som fått det om bakfoten? Jag tror säkert jag kan plugga upp och bli doktor eller psykolog om jag skulle vilja.
Men det andra liksom? Jag ångrar så himla djupt det jag gick på gymnasiet. Jag blev ju inget! Då hade det kanske varit bättre att gå samhäll?
Jag är så sjukt avundsjuk på alla andra som vet vad dom vill bli och hålla på med. Jag vill oxå veta!!

Published with Blogger-droid v2.0.10

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tror definitivt inte på att alla trivs på sitt jobb och jobbar med det dom vill, antingen har de kommit in på det genom föräldrar och släkt eller så på ett bananskal. sällan jag träffar någon som verkligen trivs. i så fall e dem gamla typ runt 50-60 som jag har träffat och vem vet hur många jobb de haft?... med utbildning har du helt rätt vuxenutbildningar ska man helst redan vara utbildad. tycker det är svårt vill oxå göra något jag brinner för något jag är bra på något man blir glad av men vad??? Från Sandra