fredag 5 juli 2013

lite smått

Kommer ni ihåg att jag sa för länge sedan att jag skulle börja med balsam metoden?
Det innebär att man tar bort schampot eftersom det gör att det lägger sig en hinna runt varje hårstrå, och det skadar mer än det hjälper, så istället ska man tvätta bort hinnan med ett godkänt "sista schampo" och sedan ska man köpa ett "basic" balsam som man använder i hårbotten och ett finare mer healande balsam i topparna. För ett tag sen...typ en månad...så färgade jag håret och tänkte att jag skulle börja efter det. Glömde dock bort att ta "sista schampot" efter färgningen så tig bara balsam direkt. och morgonen efter var håret jätte fett. Så istället väntade jag och använde "sista schampot"  2 tvättar, och igår så testade jag med bara balsam igen...allt verkade mer lovande...tills jag vaknade upp i morse och såg att topparna var jätte feta. dock inte lika illa som första gången...så det kanske håller på att funka? men jag vet inte om jag har något mer tålamod att tvätta, och sedan nästa  morgon tvätta håret igen bara för misslyckandet.

Imorgon ska mor och far åka utomlands...och jag är såååååååååååååååååå avundsjuk, de har nämligen en fantastisk son som bjuder dom på hela resan. Jag ska oxå ha en sån son i framtiden!

Så vi ska ha Arrac i 2 veckor, det kommer bli jobbigt, för det finns ju en anledning till att han inte bor här.
Så Roberts mamma får rycka in ibland när det inte fixar sig.

Sedan måste jag åka till sjukan nästa vecka då jag fått Urinvägsinfektion...igen!! 2 gången detta år. och 5e gången på 1,5 år.

Så jag går inte och är speciellt glad om dagarna. Men om 2 veckor har vi semester, och det ska bli så sjuuukt skönt! Jag har två grejer inplanerade, annars blir de nog bara att vara hemma och njuta av att inte gå till jobbet! Bara det är underbart!

Puss och kram

Inga kommentarer: