måndag 2 december 2013

Hej!
En ny diskussion som jag vill att så många som möjligt kan lämna en kommentar om här så jag får ta del av era åsikter.
Idag på Cafeet så kom Chefen in till mig som stod o bakade efter att han va ute och plockade disk bland borden. Han frågade mig om vad jag tyckte om de mammor som sitter öppet och ammar sitt barn, samtidigt han rynkar på näsan, Han frågar om det är ok om han går ut och säger till mamman. Vadå undrar jag? Tycker du det är fel?
J- ja det tycker jag nog lite, när de sitter där och blottar och ja...han visste väl inte vad han skulle säga men han fick ur sin åsikt att han nog tyckte det va fel. Jag sa det att jag tycker att det är en sån naturlig sak, alla människor har gjort det, och alla mammor gör/provar det. Man kanske inte behöver sitta och blotta när man är ute, utan man kan ha en filt över. Han höll helt plötsligt med, han ville så gärna inte visa att han tyckte något annat men jag märkte att han ändå tyckte det va fel. Och sa att mamman borde tänka lite på andra, som sitter på cafeet och äter, dricker och borde tänka på honom som jobbar där och ja...alla andra.

Jag kan förstå att man inte vill se en bröstvårta, men om mammor täcker över så är det väl en av världens naturligaste sak? oavsett var man är.
Nu undrar jag vad ni tänker och tycker?

1 kommentar:

Anonym sa...

tycker alla ska amma precis så som man vill inget fel alls tänk på alla lättklädda på stranden då?! eller alla nakna musikvideor , vi är skapade så ..... min åsikt Sandra