måndag 9 juni 2014

Jag fick för första gången Underkänt på min tenta. Jag är inte blyg för att säga det högt. De flesta jag känner (även de som ska vara riktigt bra) har blivit underkända minst en g. Men jag måste säga att jag tycker läraren har varit väldigt hård mot mig, ska visa ett exempel. Så här skrev jag i min text:

Även vilken tillgång barnen har till olika medier kan det ha en avgörande roll på barnens förmåga att kunna kommunicera
Många familjer har det inte lika bra ställt som andra och ekonomin kan vara en sådan sak som påverkar språkutvecklingen 

Där frågar läraren vad ekonomin påverkar?
Jag tyckte själv att jag var väldigt klar med det.
Medier har en stor roll på barnens förmåga att kunna kommunicera, och om en familj har dålig ekonomi så kanske familjen inte har tillgång till de medierna, och på så sätt påverkar språkutvecklingen. Precis så jag skrev men pusslat om orden. Men jag antar att jag får göra om hela texten så att en 4åring ska kunna förstå.

Eller när jag hade skrivit såhär:

Bilder kan till exempel användas för att stärka minnet, stödja läsförståelsen och hjälpa barnen att bearbeta saker. Genom att barnen får skapa hjälper det dem att utveckla sin kreativitet och att uttrycka sig.

Frågar hon: Hur då?

Eh....jaduu...vad tror du? Läs bättre!



Än är det inte sommarlov!

1 kommentar:

Blondie sa...

Du får ju utveckla ännu mer, det är de läraren söker,

Typ som att du ska ha med frågan med i själva svaret..


Bilder kan till exempel användas för att stärka minnet, stödja läsförståelsen och hjälpa barnen att bearbeta saker. Genom att barnen får skapa hjälper det dem att utveckla sin kreativitet och att uttrycka sig.

skapa vad då? Bearbeta vad?

Nu känner jag mig hemsk :D haha du får ge igen sen :D När de är min tur :O