söndag 22 juni 2014

Jag har ett Ilandproblem...eller bara en dålig egenskap kanske.
Jag är så rastlös på livet oftast. Jag vill att någonting spännande ska vara på agendan hela tiden.
Okej nu har jag börjat på en ny utbildning, är det alltså meningen att det är det enda som jag ska göra i 3,5 år till?
Jag planerar ständigt nya saker, men oftast får jag avbryta mina planer och idéer pågrund utav olika anledningar, så som ekonomi eller omständigheter.
Eller så vill jag bara så himla mycket nu nu nu...jag orkar inte vänta på att tiden ska bli rätt.

Jag har planerat att skaffa hund, köpa hus, åka utomlands, ta mc kort, skaffa barn, gifta mig, bara i sommar....?
Men varken ekonomin eller omständigheterna finns där för att det ska funka att hitta på någon utav de grejerna.
Men det är väl ändå tur att jag förstår mina begränsningar.
Jag är rädd att jag inte ska stå ut med att låta mitt liv pausas i 3,5 år.. sedan ska jag komma in i den nya karriären....och när allting det har hänt så har mina bästa år försvunnit...Hur ska jag kunna leva under dessa 4 år?

Ni får jätte gärna predika och skriva massa smarta ord och läxa upp mig nu! 
Hur ska jag tänka? Hur ska jag lägga upp mitt liv?

Inga kommentarer: