onsdag 9 juli 2014

Denna lilla filur stod utanför mitt rum kl 8 idag och gnällde, började tilloch med att hoppa på dörren, så det va bara att masa sig upp och göra sig redo för en morgonpromenad. Det är så roligt att se hur glad han blir när han får syn på mig. Han hoppar, kråmar sig, stryker sig och pussar. Han har blivit lite bortskämd av mig och vet nu att jag går ut med honom på en promenad på morgonen.

Om jag hade hus hade jag inte tvekat att ta med honom hem. Helt underbar hund, tydlig i sitt kroppspråk och man kan nästan se vad han tänker, så mycket själ i ögonen,  som hos arrac. Blir så arg, jag vill ha hus och erbjuda honom en stor rymlig inomhus miljö och en trädgård att släppa ut honom i. Som sagt är han ju till salu för rätt hem. För han behöver någon som kan ge honom tid och oändlig motion,  dessutom är han ju valp så han har sina påhitt :) det är ett heltidsjobb för min kära syster.

Inga kommentarer: