tisdag 22 juli 2014

Jag verkligen älskar författaren Nocholas Sparks.
I gymnasiet tvingades vi läsa "the notebook" på engelska och det var då jag fastnade för hans böcker totalt.
Jag hoppas ni iallafall har sett filmen. Det är ju en sån film som alla pratar om och man bara måste se någon g i livet.

Så jag fortsatte att leta efter hans böcker och passade ändå på att läsa dem på engelska:
 Dear John blev nästa bok, och även den kom ut på film med 2 riktigt bra skådespelare, men kan ju inte lämna honom med blicken en enda gång.

Sen blev det the last song. Tog med min syster och såg den på bio. 

Safe Haven läste jag förra sommaren, filmen var dock rörig och inte alls bra. Boken var jätte bra!

Som med alla böcker som blir till film så känner man att det är mycket dem inte tagit med. Men jag älskar att följa hans böcker för att dem just blir till film sedan.
Han har alltid något så oväntat i sina böcker, kanske inte det slutet man vill ha, eller så gråter man boken helt blöt mitt i.
Det finns fler böcker han gjort som sedan blivit till film som: a night in rodanthe, message in a bottle, a walk to remember, the lucky one, the vow.
Men dem har jag inte läst boken. Vissa av dem är riktigt gamla och vissa är nya.

Den boken jag köpte nyligen och läste slut på en vecka är:

Och kommer ut på film i oktober. Jätte bra, och jag grät floder när jag slog ihop boken. 
Hans böcker handlar ju om kärleken men jag tycker att alla kan ge iallafall filmerna en chans. 












Inga kommentarer: