onsdag 30 juli 2014

Det här med urinvägsinfektion igen som jag tycker att man inte kan prata för lite om då det är så himla många i världen som lider av det ofta!

På Vc så säger dem bara-hem och ta antibiotika. Denna gång har jag som sagt vägrat eftersom jag blir sjukare på andra sätt. Vände mig till urologen i Göteborg som sa: ja du ska leva med detta i hela ditt liv, du kan inte bli sjukare av antiobiotikan...men ditt imunförvar kan bli sämre,  många ggr läker infektionen av sig själv.....hm jaaa...eller hur?
Har gått med uvi i 2 månader nu och har testat ALLT! nämn det och jag har gjort det!
Men han skulle iallafall skicka mig på cystoscopi MEN inte förns om några månader...Så jag ska gå med detta i några månader till?
Min Uvi är hemsk. var och varannan dag gråter jag mig igenom dagen. Vissa dagar går jag på en hel ipren-karta. Denna gång tänker jag inte acceptera antibiotika.. läser mig igenom internet för att ta reda på mer än vad läkarna hjälper mig med och det verkar finnas mycket som är som UVI men är en annan typ av kronisk sjukdom, Som jag är övertygad om att jag har, och alla ni andra som lider av återkommande UVI läs på om: Uretrit. Men frågan är ju vad sjutton man gör nu och tills om några månader när jag får hjälp. Jag är övertygad att jag inte lever så långt.

2 kommentarer:

Blondie sa...

Hmm, en städerska på jobbet har också uvi men jag kommer inte ihåg hur hon löste det, hon har också haft det hela sitt liv :/

Aldrig haft det men det låter helt galet!

Jimmie sa...

Du måste leva så långe! Du kan inte ta den vägen!!! LOVA DET!