onsdag 3 februari 2016

ett missförstånd

Haha jag bara måste få skriva! Ska iväg strax till tåget, men när jag sitter här och läser så skrev jag ju igår om att man kan få sitt drömbröllop till ett humant pris som man har råd med. När jag scrollar ner ser jag att inlägget innan handlar om att vårt bröllop blev dyrt. HAHA! Men gud! Vad gör jag?

Jag måste säga att det är relativt! Vi utgick ifrån att vårt bröllop skulle kosta under 10 000kr. Ett medelbröllop i Sverige ligger på ungefär 75 000kr. Så ja, ett för 10 000 är billigt! Men våra planer har förändrats med årets gång. Vi har lagt till saker bara för att det går! Vi började spara till bröllopet exakt 1 år innan. Vi lägger undan en viss summa varje månad som är precis vad jag klarar. När man räknar på det så kommer vi ha pengar kvar när bröllopet är över! Så ja, även om jag sa att det blir dyrt, så är det igentligen inte det, inte tillskillnad mot vad alla andra lägger på bröllop! Och då får vi ändå vad vi vill ha plus lite till! Grejen är bara att det inte blev den summa som vi från början tänkte skulle räcka.

Även om planer har förändrats så kommer jag få mitt drömbröllop! Det kommer kännas dyrt! Haha och det är precis så jag vill ha det (shyyyy säg inte att det är budget!) Jag har en fantastisk klänning med låååångt släp (riktigt billig på outlet), Lokalen är LYX så det bara smäller om det. Högt i tak, exklusiva tavlor, en enorm trappa i hallen jaa, den känns lyxig (till ett äckligt billigt pris!) Jag köper decorationer som ger intrycket av stil, (på loppis och reor). Förstår ni grejen?

Inga kommentarer: