måndag 22 februari 2016

Sångare och kantor

Igår träffade vi vår sångare och kantor för första gången. Vi har mailat varandra en del men nu fick vi lyssna på dem. Båda var helt fantastiskt duktiga. Den första låten är svår för mig, börja gråta varenda gång jag hör den. Och när de började sjunga/spela den så fick jag sådan gåshud och tårarna började leta sig fram...de spelade den flera ggr för att hitta rätt ton för dem båda och jag satt hela tiden med tårarna i ögonen  och försökte tvinga mig själv att lyssna kritiskt och inte lyssna på texten.  Vi kommer ha ett litet annorlunda upplägg på vigsel som varken kantorn eller sångaren varit med om innan men jag tror det kommer blir heelt magiskt!

Kantorn frågade även vilken utgångslåt vi skulle ha och det är något vi inte pratat eller tänkt igenom.  Hon sa att just den kyrkan har en helt fantastisk och pampig orgel och att det vore synd att inte använda den. Jag själv är lite kritisk mot just orgel men vi funderar på att ändå välja en glad och lättsam melodi och efter hennes ord så tvivlar jag inte på att det kommer bli något annat än mäktigt!

Vi skulle träffas i april och hon skulle låta oss få lyssna på lite låtar i just kyrkan och orgeln så det ser vi fram emot!

Det är inte så mycket kvar längre. De "sista" inköpen kommer vi åka till gekås om en vecka och göra.  Sedan kommer det endast vara kvar de "stora" grejerna kvar att göra, så som fest/vigsel program, fixa korgarna typ. Så det är såå skönt att man har små plocket färdigt!

Inga kommentarer: