fredag 17 juni 2016

Fredag

Jepp så nu är det fredag!
Klockan är 05.09 nu när jag börjar skriva på detta. Vaknade för en timme sen och kunde inte för något i världen  somna om. Jag vet att jag behöver sömnen mycket för att orka allt som vi ska göra idag. Antar att jag som vanligt kommer ha svårt att sova på hotellet (vi ska sova där inatt och mellan lördag-sön) eller så blir det inte alls så svårt som jag trott då jag haft svårt att sova de senaste. Mycket tankar som far runt i huvudet.

Gick och la mig kl 24 inatt och hade då hållt på att stöka runt exakt hela dagen och kände mig ändå inte nöjd när jag gick och la mig.
Är lite nervös för bröllopstårtan som jag gör själv. Jag är inte jätte duktig på att baka och lyckas inte varje gång. Jag har gjort 3 tårtor i hela mitt liv och allihop var ett provbak till bröllopstårtan. Så hoppas verkligen att jag lyckats nu!

Lika så att vi får med oss alla grejer vi ska ha till festen. Hela hallen är fylld, halva bussen, hela köket och hela kylskåpet är fullt av påsar och kartonger med grejer.

Ser verkligen fram emot att åka och hämta blommorna kl 9.30. För kommer knappt ihåg vad vi beställt.

Sen behöver jag er hjälp till att hålla alla tummar ni har, ber till vädergudarna eller till och med gör en lite soldans för att det blir fint väder imorgon!
Följer smhi och yr regelbundet och de senaste 4 dagarna har det visat allt ifrån regn, sol, moln, kallt, varmt till att det nu står att det ska bli åska. Hoppas hoppas att det kommer en annan dag. Eller att det åtminstone kan få vara en liten sol och/eller uppehåll mellan kl 14-17.

Igår mitt under all stress och tårtbak kommer vår underbara tränare/instruktör och ringer på dörren! Hon har med sig en blomma och ett (fy vad det luktade gott) ljus och önskade oss lycka till! Blev så rörd. Är det inte underbart när folk tänker på en?

Inga kommentarer: