måndag 13 juni 2016

På lördag!!!

PÅ LÖRDAG GIFTER VI OSS! Det är otroligt svårt att förstå.
På fredag ska vi först hämta alla blommor sedan åker vi direkt till festlokalen för att dekorera och mysa in oss i känslan. Eftersom vi tar in en präst från Småland så kommer vi träna i kyrkan på fredag kväll. Det är fullbokat schema.
Saker ska packas in i bussen (känns som vi har fyllt 3 förråd med grejer som enbart är till bröllopet) nöd grejer ska med så som tejp, extra papper, sax för att kunna fixa saker som inte går som vi vill på plats.

Eftersom vi inte hyr ett färdigt ställe med färdiga decorationer,  menyer, bord och stolar, servitriser så blir det så mycket mer för oss att göra. Mina föräldrar och min syster har hjälpt oss så otroligt mycket och de kommer hålla i alla trådar under dagen. Vet inte vad vi skulle göra om inte de tog på sig det ansvaret. Vi skulle aldrig kunna koppla av eller njuta av dagen.  För tror ingen som inte planerat ett bröllop kan förstå hur många trådar det finns, vem häller upp välkomstskålen, vem ställer upp i baren, vem hälsar alla välkomna, vem informerar våra gäster om 1, 2 och 3? Vem håller kontakten med servitriserna så att allt mellan köket och middagen går smidigt? Vem ställer fram tårtan? Vem tar ansvar för den leken och ser till att de här människorna får deras priser, blommor? Vem delar ut grejer och vem låser? Det är så himla mycket...

Vi hade möte med kockarna igår för att gå igenom "några" punkter för att stämma av vem som gör vad och hur vi gör med de olika momenten. När vi skildes sa den ena kocken: nu Felicia får du släppa lite på kontrollbehovet och slappna av.
Visste inte att det var sååååå tydligt ;) haha
Även om det är mycket grejer och trådar som ska dras i så känner jag ett visst ansvar att jag låter mina föräldrar och syster hålla i alla. Deras dotter gifter sig och jag skulle ju igentligen vilja att de kunde sitta ner hela dagen och slappna av. Men jag vet också att de tycker detta är så roligt, och min mamma är precis lika dan som mig. Hon älskar att pyssla, ordna och dona.
Jag har tyckt att hela det här året har varit helt fantastiskt! Jag kan stolt säga att jag handsytt hela bröllopet. Jag har gjort servettringarna, Festprogrammen har jag skrivit ut själv och bundit en och en för hand. Jag kommer pynta och decorera helt efter vad jag åstadkommit i mitt huvud.  Varenda detalj är noga vald av både mig och Robert och det är så roligt att få uppleva detta. Hur ofta i livet ställer man till en sån här fest? 

Men om man inte tycker om att göra så mycket själv, pyssla och planera så är ett bra tips att ta en restaurang som gör allt åt er! På något sätt så blir det jämt ut med pengarna, även om vårat bröllop blir billigare att göra helt handsytt så sparar man iallafall in på tiden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar dig. Mamma <3

Unknown sa...

Det har varit så roligt att få följa dig/er här på bloggen. Längtat efter att få läsa vad du skrivit så fort du hade lagt ut något. Lusläste jag det både 1,2,3 gånger��. Så många härliga ideernoch flitig som både du dina nära och kära har varit. Hoppas bara att du kan börja varva ner så att du hinner att njuta av hela bröllopet släppa lite på kontrollen så att säga. Det kommer bli en toppen dag med så många nära och kära runt er. Hoppas att du inte sluta skriva om bröllopet nu utan att du även skriver om hela festen och kanske även lägget ut några bröllopsfoton hör. Kommer nog allt att få se några om mina söner tar några foton. Vilket jag kommer säga till dom att de ska göra.
Här kommer en liten vers till er båda så lite innan. Önskar er all lycka och välgång
K som i kärlek är redan givet
Ä som i älska för hela livet
R som i raring säg det ofta
L som i lycka när rosor dofta
E som i evighet må det råda
K som i kärlek mellan er båda.
Kram Sussi