tisdag 19 februari 2013

Den här lilla burken införskaffade jag idag på en hälsokost affär.
Jag har fått urinvägsinfektion IGEN!! Jag åt antibiotika våren förra året, jag åt antibiotika både oktober och december 2012, och nu februari har jag fått det igen!

När man googlar det står det att när andra människor haft det lika dant har de fått antibiotika de ska äta varenda g de har sex med sin kille.

JAG VILL INTE BLI SÅN! Det är ju inte alls bra att äta antibiotika så ofta.  Det tar ju till och med emot att äta alvedon och ipren när man har ont någonstans.

Och tänk inte ens tanken att jag sitter kallt! Eller inte kissar efter jag har sex....jag gör ingenting som man oftast får UVI av. Dessutom hjälper det inte med mina tranbärstabletter jag äter eller c-vitamin.

Så gick in på en hälsokost butik i lördags och fick detta förslag, plus en tranbär/lingo tabletter med mer mg än de jag har hemma. Dock kostar de nästan 300kr st. Men jag vill verkligen inte till sjukhuset igen och få äta antibiotika. Jag gjorde ju de nyss.

Så hittade denna förklaring på tabletterna när jag kom hem: 
När man dricker lösningen, går det mesta till urinblåsan och blodsockret påverkas ytterst lite. Genom att, i en industriell process jonisera björkglukos, ladda med positiv laddning, fäster urinvägarnas dåliga bakterier vid glukosmolekylerna och sköljs ut med urinen. Bakterierna dödas alltså inte utan sköljs ut ur kroppen levande. Detta gör att bakterierna inte bygger upp någon motståndskraft mot björkglukos

Visst låter det bra?! Skit bra! Nu ska jag bara testa om det funkar! Men annars är det ett tips till alla er som lider av samma sak som mig!

Återkommer och berättar om det funkar eller inte!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fungerade det?! Jag har också problem med återkommande UVT... Vore toppen om det fanns något annat än antibiotika som funkar!