fredag 8 mars 2013

Var på vårdcentralen igår för urinvägsinfektion.
Blivit peppad till av alla att jag skulle få dom till att ta steget längre och kolla upp varför jag får det hela tiden. När jag kom in så sa jag hur ofta och många ggr jag haft det och han rynkade på ögonbrynen och tyckte det var konstigt, han kollade inte om jag hade feber eller blodprov.
Jag sa till honom att jag ville veta orsaken, han sa: ja men det ska du ju få nu!! och lät irreterad.
Jag teg och lämnade provet.
När jag kom in igen så sa han att han skickat antibiotika till apoteket och så var det färdigt. Jag frågade om varför jag får det så himla ofta, det kunde han inte svara på. Jag drog upp en orsak som jag läst om men det sa han var omöjligt. Jaha...men vad händer nu? jag vill ju veta VARFÖR jag får det. Han svarade bara att det kan ja inte och blev sur på mig.
Jag kan säga att jag gick därifrån gråtande.

Jag är trött på detta. Jag får urinvägs infektion VARJE månad. Dock går jag med besvären i 1 månad innan jag tar hjälp. och det är jobbiga symptom som jag får leva med!

Förra året vid den här tiden fick rådet bara att inte sitta kallt.
Nästa gång fick jag rådet att inte sitta kallt.
3dje gången förra året fick jag rådet med en tvål,
denna g fick jag rådet att dricka mycket vatten

Bite me!

Inga kommentarer: