fredag 15 mars 2013

Våran torktumlare har gått sönder. Det läckte vatten, rann ner på golvet och gjorde att elen gick varenda g vi hade igång den. Så idag fick vi äntligen våra nya tork-tvättmaskin. Hyresvärden hade med sig sin man. Båda 2 har gått i pension. Så när han kom in i vårt badrum så började han direkt, inte för att han varken var smidig eller rörlig. Jag sa att jag kunde hjälpa till för det såg tungt ut, men det fick jag inte, för det var ju faktiskt tungt! Och man kan skada rygg och ben! -enligt honom.

Jag blev helt galen på honom. Jag stog där och bet mig i läppen när han så osmidigt skulle ta hand om allt själv och jag såg att jag skulle klara av det mycket bättre. Efter ett tag så bad jag inte om att hjälpa till utan bara gjorde det. och allt gick mycket bättre. Han tryckte verkligen ner mig i skorna. Och jag kände igen attityden. Jag har vart med om det förr att äldre män inte tror yngre tjejer klarar av någonting. men när det handlar om en 70 åring och en 22 åring, så tror jag att jag orkar mer! Han verkligen tryckte ner mig i skorna, även sin egna fru. dessutom när delivery-guys kom med det på en lastpall så bad han dom släppa av det mitt ute i vägen när de hade redskap att köra det till dörren!

Jag blev helt galen kan jag säga!

Inga kommentarer: