onsdag 6 januari 2016

18 juni

Jag tänkte att jag skulle ta och börja blogga lite sakta igen.
 Denna gång kommer jag hålla mig till ett tema.  
Jo vårt bröllop! 
Vi båda är helt överlyckliga över att det ska bli "vi". Vi längtar jätte mycket! Men vägen till bröllopet är lång! Just nu så har jag och Robert och våra föräldrar vetat om detta i ca 6 månader. Alltså vi började vår planering redan juni 2015.
Vi började så pass tidigt pågrund utav att man fick höra det (på nätet INTE av familjen- som tyckte vi va jääääätte tidiga!) att man måste börja ca 12 månader innan. Jag är glad att vi gjorde det!
Vi satte en budget, och jag som är världens planeringsnörd (OJ ska du bli lärare nehej vad passande!) började att göra en heeel planeringspärm till just vårt bröllop. Jag tror den innehåller något runt 100 sidor som jag suttit och gjort på datorn. Det tog mig hela sommaren iallfall att göra den (tur att jag var arbetslös)! Jag ska visa den här någon annan dag!
Vi har hunnit köpta nästan all dekoration till bröllopet, och planera hur vi faktiskt vill ha det!
JAG HAR ÄVEN KÖPT MIN BRÖLLOPSKLÄNNING!

Just nu är vi i stadiet att leta efter en sångare. Vi har eventuellt hittat en, men så kommer man dit att hon faktiskt måste godkänna våra låtar, man ska hitta noterna och allting ska matcha. Jaa...det är mycket!

Vi har även precis skickat ut våra inbjudningskort....eller nea..bättre sagt: våra gäster har mottagit våra inbjudningskort. Då vi kom på att vi gärna ville se våran familjs reaktioner så åkte vi runt (bara till Roberts familj) och lämnade dem personligen, eftersom det va helgen innan jul så fick de bli en liten julhälsning på baksidan av kuvertet. Vi har kommit på designen själva och jag har gjort dem helt själv. 
Att vi valde att skicka ut dem nästan exakt 6 månader innan bröllopet (vilket kan tyckas va tidigt) är för att vi valde att ha det hemligt. Om man väljer att prata öppet om bröllopet så kan man skicka ut dem senare, men vi kände att det är i januari och februari som man kanske planerar sin semester och utlandsresor. Eftersom vi bjuder närmaste familj så ville vi verkligen att alla skulle kunna komma på bröllopet och ha möjlighet att prioritera oss just i Juni. 

Igår fick vi våra första svarskort tillbaka!
Jag ÄLSKAR våra svarskort. Vi har kommit på dem helt själva och de är lite fräcka med glimten i ögat. Passar oss :)

Inga kommentarer: