tisdag 19 januari 2016

Pengar

Fan jag skrev ett helt inlägg och så bara försvann allt! Ursch, så antar att detta inte lär bli lika långt!

Men det jag skrev va att:
Pengar! Jag tror inte jag varit helt ärlig, haha inte mot mig själv heller!

Vårt enda krav på att vi skulle gifta oss var om det blev billigt!
Och nej, det blev det inte.  Anledningen är igentligen väldigt enkel! Från att gå från att tycka att det är heelt idiotiskt att lägga hur mkt pengar som helst på en enda dag som är....ja,  över nästa dag. Till att faktiskt längs planeringen  vilja unna oss småsaker som sedan i längden blivit dyra. Nu känns det som att det bara är en enda g i livet man gör detta, och då vill man inte ångra något! Sedan har det kommit kostnader som vi inte ens haft något att säga till om..

Här är några kostnader som förändrats längs vägens g:
Filmkamera! Vi äger ingen, och om det kommer va dålig kvalité så kan man lika gärna skita i det. Något som var/är viktigt för mig är fotona! Men så hittade jag en film från ett bröllop i den här gruppen på Facebook som jag berättade om i ett tidigare inlägg. De hade en professionell kameraman men jag kunde inte sluta drömma! Vi har absolut inte råd med en kameraman så istället ska vi investera i en egen filmkamera och filma själva (ja alltså vi får väl sätta upp kameran på stativ överallt).

Sångare. Vi hade igentligen en extremt liten budget där, det är jag medveten om. Men nu har även planerna där förändrats då vi kommit I kontakt med en tjej och det helt plötsligt inte bara handlar om en sångare.

Maten! Det berättade jag om i ett tidigare inlägg där vi helt plötsligt står med 2 kockar i handen.

Men alla dessa förändringar är så välkomna! Det är ju såhär vi vill ha det!

Inga kommentarer: