tisdag 22 maj 2012

Jag blev så jäkla sur på arbetsfömedlingen när jag var där sist. För det första sa dom att jag måste gå med i en aktivitet som innebär att så fort jag är ledig ska jag sitta på Lernia och skriva cv eller personligt brev eller bara gå deras kurser för arbetsökande. Och för det andra sa han att man inte få använda pengarna man får som ekonomisk hjälp...då undrar man ju vad man ska ha pengarna till?

så skrev ett surt mail till dom igår:

Hej! Jag vill gå ur arbetsförmedlingen, för jag vill inte sitta de få dagar jag kommer ha ledigt i sommar, på något annat obligatoriskt ställe. Jag tycker det är synd att ni inte kan göra anpassade program, eftersom alla "arbetssökande" inte har samma möjligheter eller vars situationer ser lika dana ut. Och aktivitetsstödet är väl till för ekonomisk hjälp när man söker jobb? Exempel så att man kan ta sig till jobbet, eller intervjuer. Jag kommer fortsätta att söka jobb för att JAG vill ha ett heltidsjobb, men tyvärr kan ju inte ni hjälpa mig  på ett sätt som jag skulle behöva, tydligen. Och hur jag ska få råd till att att ta mig till jobbet jag har nu eller att åka runt och söka vet jag inte hur det ska gå..och eftersom jag anser att jag inte får den hjälp jag faktiskt skulle behöva så blir enda alternativet att gå ur.
//felicia


Jäkla *********

Inga kommentarer: