torsdag 10 maj 2012


Kollade precis på mitt konto och såg med en överraskning att jag är rik! Inte rik men jag har råd att köpa en tröja! Fattar ni!?!?!?! JAG HAR RÅD ATT KÖPA MIG EN TRÖJA! Jag har inte köpt en enda jävla tröja på 5 månader! Jag har inte köpt något roligt till mig själv på 6 månader! Jag vet att ni inte tror mig, och jag vet att ni inte vet hur det är att vara i den sitsen som jag är i. Men jag har råd att köpa mig en sak som inte är dasspapper eller mjölk!  Jag är så lycklig att jag gråter just nu! Förstår ni hur löjligt det är?!  Att jag har pengar över att köpa mig ett par byxor, eller en tröja?
JAaja jag ska sluta tjata ;)

Här kommer inlägget som jag igentligen skulle göra! 
Det har spöregnat här i 2 dagar nu. Konstant. det märks även på cafet. Det är inte alls lika många som kommer och fikar under dagen. På kvällen kommer det som vanligt folk, mest ungdommar och yngre människor eller äldre människor som har möten. De som kommer oavsett väder. Men det är som vanligt lika jobbigt att sätta ihop uteservering när det regnar. Visst att man kan dra ut solskyddet så det inte regnar direkt på en,  men borden och stolarna är dygnsura, och när man ska lyfta tunga grejer använder man kroppen som stöd, och det betyder att både kläder och skor bli blöta. Så när jag gick från Espresso House såg det ut som jag kissat på mig...hmm...
När jag kommer till backplan så väljer jag att gå hem. det tar bara 10 minuter. Visst det går spårvagn. och jag bor bara en hållplats bort så jag vill inte sjunka mig till den nivån, jag kan gå, och jag orkar gå, och vad gör lite regn? Så jag knatar på, Redan dygnsura byxor, blöt i håret så blir även nu mina skor och strumpor helt blöta när jag går där i vatten pölar. 
Så när jag näääästan är hemma, går där på trottoaren i mina djupa tankar, så hör jag en bil som gasar på och helt plötsligt innan jag inner tänka kommer en hel våg över hela mig. Jag blir så paff att jag bara stannar upp och står o glor med öppen mun, det verkligen droppar om mig. SHYYYSSST skriker jag rakt ut utan att tänka.
Jag slår vad om att snubben i bilen visste precis vad han gjorde. 

Jaja...jag kunde ju knappast bli blötare än jag redan va!

Nu laddar jag inför 2 lediga dagar. och dom 2 lediga dagarna ska jag tagga inför en full vecka. Jag ska jobba på 2 olika jobb på söndag, jobbar måndag, ledig tisdag, sedan jobbar jag onsdag, torsdag, fredag och lördag. 

Imorgon måste jag verkligen städa här hemma. Sopkorgen har vart full och jag har inte hunnit med att slänga den så har istället samlat på mig massa skräp. Så ligger värdens trave med post innanför dörren, sedan har jag inte hunnit packa upp för olika grejer jag gjort, så ligger väskor och kassar innanför dörren. Sedan måste jag tvätta. Låter roligt va. Vart försvinner alla strumpor??? Nyss hade jag mängder. men nu spelar det ingen roll hur mycket jag tvättar...jag har inga! Vem äter socker igentligen?

lördag så är det show med alla mina barn! Vi ska bara på Bion och den som ser ut som en liten miniatyr av bryggaren som vi hade alla våra stora föreställningar på i gymnasiet. Så ska bli skoj. Men befarar att antingen så trillar barnen ner och får hjärnskakning...eller så blir det jag som tar ett snedsteg (när jag står framme och visar hur barnen ska dansa) ner i trappan och slår halvt ihjäl mig :) det hade vart nästan en liten rolig syn, Ler när jag tänker på det iaf :)

men jag är lite nervös. Men ska bli roligt att filma det, så man får se helheten som alla föräldrar kommer få göra. För jag kommer ju vara upptagen med att få alla barn att lyssna/engagera sig/ dansa rätt och hålla alla nöjda och glada....puh! Jag tror jag kommer försova mig på lördag ;) haha nej då! Jag ser fram emot det.

Här kommer lite bilder från Valborg. Det blev bara jag, Arrac och Robert. Vi stekte falukorv och klyftpotatis på grillen, sedan gick vi ner till sjön och satt där tills solen gick ner. Jag måste säga att det är det bästa som finns! Sååååå vackert!

Arrac var så snäll och tyst, gnällde inte en enda g, han njöt nog lika mkt som matte :)

Robert stod och fiskade...eller han stod och kastade iväg alla sina drag kan man nog säga(han förlorade säkert 5 drag i saker som ligger i botten av den sjön)

Och vad tror ni jag gjorde?

Jo jag satt o söp, åt ballerina kakor, jordnötsringar och cola :D

Kunde man ha det bättre? Vacker utsikt, en kille man älskar, hunden och massa gosaker? 

Nej jag kanske inte är rik i pengar, men ja är då fan rik i andra saker :)

Puss och kram



Inga kommentarer: