onsdag 20 juni 2012


Hemmkommen från 9timmars pass på jobbet. Plus att det hänt en allvarlig trafik olycka på vägen hem. Så vi satt stilla i 40 minuter. 
Jag är ju igentligen "inneboende". Det står det på kontraktet. Och tjejen har ett rum som hon har låst...jo jag erkänner att jag har känt. Som jag då inte får använda. Men jag har tillgång till vardagsrum, toa, kök, hall och eget sovrum. Hon bor i uddevalla i hus med man och barn. Så hon vill bara ha lägenheten kvar ifall hon vill använda den i framtiden...och tydligen innan hon fick barn kom hon hit ibland om de kanske hade vart i stan på bio och sov över här när det blev sent. 

Nu när man bott in sig skulle man tycka det vore hemskt ifall det kom en okänd människa inklampande i sitt egna hem och sov här...eller bara gick runt. Men förhoppningsvis flyttar jag snart.
Hon hörde av sig imorse och skulle tydligen till Göteborg imorn och skulle hämta några grejer i sitt rum. Jag är värsta nojjig nu. Jag måste städa...fast jag är för trött. För vet ju inte när hon kommer imorn. och tänk om jag fortfarande ligger o sover?! Och hon bara har nycklar och går in o igenom MITT hem. Snacka om inkräktande på ens privat liv. Det skulle nog vart värre om jag inte hade vart hemma. Nu har jag ju turen som är ledig imorn. Kanske inte låter så farligt. Men tänk om det kom en människa som ni bara träffat 2 ggr, och inte alls känner, som låser upp med egna nycklar till DITT hem, går rakt igenom för att hämta lite grejer, kanske kollar runt o sådär....och du sov,,,eller inte var hemma?! skulle inte ni oxå tycka det var lite jobbigt?

Puss och kram

Inga kommentarer: