torsdag 10 oktober 2013

För några månader sedan upptäckte vi "mottfjäril" i vårt hem. Det började med att vi såg dom flyga runt och lokaliserade dom till skafferiet där vi upptäckte de små larverna i vår mat och runt om. Vi städade ur och slängde de grejer vi hittade larverna i. Efter det har man kanske bara sett en fjäril då och då flyga runt, men förra veckan var det extremt, varenda grej jag tog i flög det en fjäril ifrån (fjäril är så fel ord! det låter som något vackert när de är så vidriga) började kolla runt och fick ögonen på taket där jag såg flera larver krypa runt. Nej nu får vi ta tag i detta. Men så hörde jag av en person att vi kunde ringa försökringsbolag och på den vägen blev det att vi fick kalla hit typ skadedjursexperter och informera våran hyresvärd. Och det känns så jäkla bra, sitter och väntar på att snubben ska komma nu vilken sekund som helst och spruta ihjäl våra husdjur. Igår så städade vi ur skafferiet. Vi slängde 2 stora fulla svartpåsar med mat. Mat som inte ens var öppnad, dyra bakgrejer-alla mina miljoner muffinsformar, alla nyinköpta kakor. Till och med Arracs torrfoder jag köpte för inte så länge sedan. Ni som har djur vet hur dyrt det är! Ja det var säkert varor för över 2000kr. Jag kan ju säga att jag snyftade lite lätt där när vi slängde det ena efter det andra. Och inget utav försäkringsbolagen täcker våran mat. Jag hoppas att denna snubbe fixar detta! Ska även fråga lite om tips. 

Ikväll är det magdans som gäller. Och jag är såå taggad. Var ju sjuk förra veckan.
Efter all träning och dans så känner jag att min kropp börjar komma tillbaka, mina sambokilon försvinner en efter en :)

Nej vart är den där snubben?? Han skulle ju va här nu..

Inga kommentarer: