måndag 31 mars 2014

Dessa förbannade tentor

Nu har jag fått tillbaka 2 av 3 frågor på tentan. På första frågan skrev läraren att jag va såååååå nära vg men kunde ändå inte ge mig det denna g. Och på fråga 3 va det nära ig men fick g pga att de tycker jag är världelös på att skriva. Språk och stavning handlar det om igen. Jag vet det sen länge men vet inte hur jag ska bli bättre på det. Ingen aning. H*n skrev att jag måste läsa igenom texten innan jag skickar in den men jag satt i flera timmar och läste igenom den men tydligen hjälpte inte det. Gah! Någon som kan ge mig ett tips på hur jag ska bli bättre?

3 kommentarer:

Jimmie sa...

Välkommen till familjen! Jag trodde du var det enda syskonet som inte hade problem med stavning och skrivning. Jag har blivit bättre genom åren genom att läsa mycket och ta åt mig av det som sägs om mina texter. Du har ju ändå läst mer böcker än mig och Sandra?
Vill du så läser jag gärna igenom dina alster och kommer med förslag. Inte bara ändra i texten utan även att vi pratar så att du förstår?

Jonsson sa...

Tycker jag har läst jätte mkt böcker men det verkar inte hjälpa. Sen får man ingen respons från lärarna vad man ska göra bättre exakt, de skriver bara vad jag inte är bra på. Så jag vill jätte gärna att du hjälper mig. Skulle vara så skönt!

Blondie sa...

Har dem inte studietips, på universitet? För det fanns uppe i Ume att man kunde gå dit och få lite tips på hur man skulle skriva saker och ting.