måndag 31 mars 2014

Linas matkasse

Jag lovade ju att skriva lite om Linas matkasse.
Första dagen åt vi Nudelsoppa med kokosmjölk, shitake (svamp) och ingefärsmarinerade tzayspett.


Otroligt gott! Tzayspetten hade lite vääl mycket smak, men ändå väldigt god smak! Gott Gott!

Den andra dagen åt vi: kryddig falafel med chilipotatis, tomatsalsan och vitlöksyoghurt.


Falafeln blev väldigt mjölig för att den typ endast var baserad på kikärtor. Tomatsalsan var extremt stark och bröden bara fortsatte att gå sönder. Men ANNARS var det jätte gott :)

Den sista maträtten har vi fortfarande inte gjort då det tar emot för mig eftersom jag inte alls tycker om varken rödbetor eller chevreost, och speciellt inte tillsammans. 
Men får se, kanske härdar. 

Vi avbokade nästa kasse eftersom jag inte tror att kassar passar oss igentligen. Robert är extremt mycket för vad som passar honom för stunden, och jag tyckte det blev dyrt. Sen var den vegetariska kassen för 4 personer i 3 dagar. Det blev mycket mat över för det priset och eftersom vi är sånna som vill känna för en maträtt just den dagen så håller sig inte matkassen så länge heller eftersom det är råvaror som inte går att frysa. 

Eftersom jag blivit vegetarian så har det öppnat sig en helt ny värld av gott. Så allt jag vill är att stå vid spisen och laga det jag är sugen på...massa med grönsaker och rotfrukter! Mums!

Om det är någon utav de här maträtterna ni blev lite nyfikna på så är det bara att fråga mig efter receptet. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Riv Vit kål och morötter rör ner en burk cremfrech och lite majonnäs häll i lite ketchup jätte gott prova :) gör egen majonnäs så kan du krydda som du vill /från syrran <3

Jonsson sa...

Du menar typ coleslaw? Det gjorde vi häromdagen :) men tack ändå.