fredag 14 mars 2014

Jag har ju alltid varit lite extra hälsosam av mig. Måste bero på att jag har den mamman jag har ;) haha
Men det är självklart svårt att alltid följa det till punkt och pricka. Men nu tänkte jag ta tag i och rensa ut kroppen riktigt ordentligt i 2 månader (förhoppningsvis). En månad är minimum iaf. Och självklart ska jag inte gå tillbaka och frossa när dem månaderna är slut. Men jag hade tänkt börja mitt nya liv på måndag.
Det blir inget godis eller läsk på 2 månader. Jag kan göra ett undantag för en kaka i veckan-då jag inte vill lägga ner mitt intresse för att baka.
Jag ska försöka vara vegetarian i 2 månader. Något kött någonstans skadar inte, men försöka hålla mig till det vegetariska då jag ändå tror att det är nyttigast för kroppen då vi inte är skapta för att äta kött.
Ska även försöka undvika mjöl och mjölkprodukter då jag tror det finns en anledning att fler och fler av befolkningen blir allergiska mot det.
Jag har även beställt hem protein/måltidsersättande pulver för att jag oftast skippar lunchen och känner att det inte är bra för min kropp. Har även beställt hem tabletter som renar kroppen och tarmar.

Jag ser fram emot att börja, men jag räknar även med att mitt humör och energi kommer sjunka till botten första veckan. Kommer klättra på väggarna efter socker. Men sedan tror jag att man bara kommer se resultat. Självklart ska jag träna regel bundet oxå. Ska försöka träna 2 ggr i veckan på gym, och träningsdansa hemma 1 g i veckan.

Det märks att jag varit ute mycket dem senaste dagarna. Jag blir sååå mycket piggare och har mer energi!
Jag kommer försöka låta bloggen följa mig i detta så mycket som möjligt. Även recept och ideer ska ni få ifall ni själva skulle vilja göra detta. Jag har aldrig trott på att man ska svälta sig själv eller sluta äta för att nå resultat (om det så är viktminskning-vilket jag Inte är intresserad av, eller att rena sin kropp) typ som fasta eller 2:5 metoden. Men sen är det självklart upp till var och en vad dem mår bra utav och tror på.

Men med start på Måndag! Hänger ni med? ;)

Inga kommentarer: