torsdag 6 mars 2014

Wienerbröd

Vi går oftast bara 1,5 timme i skolan om dagen just nu. Så igår va jag hemma vid 11 igen. Satte igång och bakade! Tycker det är så sjukt viktigt att ha det riktigt rent när man bakar så att man skulle kunna tänka sig att slicka på bänkarna-måste vara en arbetsskada. Om det nu kan uppfattas som en skada. Haha men det blev wienerbröd iaf. Lyckades riktigt bra med dem denna g, dock tar det lång tid att göra dem när man ska frysa in degen 15 min flera ggr.

Denna kurs vi går nu är jag så omotiverad på hela skolan, vi ska snart ha tenta och jag har inte ens öppnat böckerna. Jag vet ju att jag inte är en skol-människa men trodde ändå att jag vilat upp mig nu i 3,5 år. Men känns som nu blir jag fort den där Felicia som gör allt annat än lyssnar på läraren. Men började fundera lite nu idag, för första föreläsaren vi hade väckte mig när han började prata. Inte för att jag sov utan för att jag gick in med attityden att jag inte skulle fatta nått och att det skulle vara tråkigt (som dem flesta föreläsningar varit denna kurs) men på honom lyssnade jag på exakt varenda ord i 1,5 timme. Nästa föreläsare så var jag vaken redan från början, kände mig pigg och glad, men han drog fort ner mig. Förstod det han sa, men sättet han sa det på gjorde en trött. Plus att han va så långsam när han pratade och hämtade andan lite ofta så man tappade honom fort. Lovar att jag inte hörde ett enda ord han sa sista halvtimmen. Börjar fundera på om det kanske inte är mig det är fel på? Första kursen hade vi ändå många som var utbildade lärare så där hängde man hela tiden med, men nu går vi på statsvetenskapliga institutionen och känns som alla är forskare eller bara sånna som skriver böcker..vet inte. Kanske fel på både mig och föreläsaren- och det är INGEN bra kombination.

Inga kommentarer: