fredag 28 mars 2014

Nu har jag inte uppdaterat på ett tag, helt enkelt inte haft tid. Kommer säkert bli en bomb med alla grejer nu i helgen istället.

Vi var igår på vara konserthus och kollade på Kodjo Akolore. Så himla grym han var! Har öven varit på björn gustavsson och henrik någonting. Men kodjo var definitivt bästa jag sett! Skrattade så jag grät! Så han kan jag definitivt rekommendera till att se.

Idag när jag åkte tåget mot Göteborg så satt det en man mitt emot mig. Han började med att fråga mig om jag kunde hjälpa honom skriva ett sms, för han skulle köpa en trehjuling på blocket , och han kunde inte så bra svenska. Jag skrev på hans mobil det han ville skulle stå. Sedan satt han och pratade på som sjutton, han skulle sälja korv på cykeln i gbg då. Han sa att han kommer tjäna bra om han jobbar 12 timmar om dagen. Och att han skulle pruta 500kr på cykeln. Haha. Sedan märkte han att hans sms inte hade gått iväg så då skulle han ringa till säljaren och bad mig att hjälpa honom översätta. Jag; ehh jo det kan jag väl. Han försökte prata med säljaren men tyckte väl inte att säljaren förstod honom riktigt så han gav mig telefonen så jag fick prata med säljaren och ta adressen. Han va så tacksam efteråt och sa att jag skulle få rabatt på korv sen hahaha.
Han önskade mig trevlig helg och vi gick av tåget. När jag gick av kom en kvinna fram till mig och sa att hon tyckte jag var så himla snäll mot mannen mitt emot mig, hon hade öven världens leende på läpparna precis som att hon tackade mig på nått sätt. Då blev jag ännu gladare och kände att ingen kunde förstöra denna dag. Kändes så himla bra att vara snäll och gullig mot mannen istället för spydig och otrevlig som det känns som samhället uppfostrar en till att vara mot människor som inte kommer ifrån samma kultur som en själv.

Nu är jag påväg hem igen. Och till en nytapetserad lägehet. Ni ska få se skillanden sen. Så skönt att bara få bort de där mörka fula tapeter. Hela rummet blir mycket större, och jag ska få sätta upp mitt nya skrivbord. Skönt med ett skrivbord!!

Puss och kram

Inga kommentarer: