fredag 31 maj 2013

Fredag

ÄNTLIGEN är det fredag! Som jag har längtat! Ska till och med bli roligt att jobba! WOW!
Imorgon firar vi svärmors fyllande av 50 år, ska tydligen bli en riktig fest, och jag har fått i uppdrag att baka! Och det ska bli så jäkla skoj! Eftersom Robert har en kusin som är både gluten och laktos intolerant så har jag valt ut speciella recept, och den ena tror jag blir så farligt god med både apelsin och en vaniljstång i, att jag inte kan bärga mig att få börja baka! 

Sedan har jag snöat mig in på att börja med Balsammetoden. Hört talas om det?
Det är som det låter. Man utesluter schampo och kör istället bara på Balsam. Eftersom det inte lägger sig som en hinna runt varje hårstrå  och vårdar håret bättre. Men för att det ska funka måste man använda ett "sista-schampo" som tar bort siliconen och alla ämnen som ligger runt hårstråna, sedan köper man ett "tvätt-balsam" som man använder i hårbotten och ett vårdande som man använder på topparna. 
Om man färgar håret som jag gör så ska man inte använda efterbehandligen utan köra på det "sista-schampot" istället.

Och det går inte med vilka balsam som helst, utan det finns bara några som håller måttet. 
Men det ska bli skoj och se om det blir någon skillnad!

Så SÅ ligger det till! Nu ska jag käka frulle och sedan åka tåget mot jobbet!
Ha en riktigt bra helg!!
En bild tagen för exakt 2 år sedan! Med mina älsklingar!
Nu är det bara 2 veckor kvar tills Maja och Adrian kommer och vi ska åka till Liseberg och Universeum!

Inga kommentarer: