måndag 3 september 2012

Helt sjukt tycker jag det är roligt att gå och småstäda och pyssla, Är jag dum i huvudet eller vad?
Hela tiden när jag gör det tänker jag: detta är inte skoj! Detta är inte skoj! Du kommer hata detta bara efter några månader efter du blivit sambo. Men jag tycker faktiskt det är skoj.
Kanske för att innan jag faktiskt flyttade hemifrån hade jag sådan enorm längtan till det flera år innan. Jag kollade i inrednings tidningar, bara ellos katalogen kunde jag sitta i timmar och bara önska att jag fick köpa ett par handdukar, eller ugnsformar...eller vad som helst som har till eget boende o göra.

Igår så sålde Robert sin soffa, så under tiden de höll på med den skulle jag fixa med hans kläder, de ligger lite överallt nu när han vart bortrest och från det att han packade sin väska och kom hem osv.

Tillslut vart jag helt galen på hans garderob. Han har 2 st, den ena är det endast en massa lådor i, den andra kan man hänga upp kläderna i, och i den med massa lådor hade han bara knölat in alla hans kläder, slog vad om att han inte använt kläderna längst in på flera månader och att det fanns kläder där inne som han inte ens visste om att de fanns. Så drog ut exakt allt och började sedan vika ihop allt och lägga in det igen. Det blev 2 lådor som blev tomma när jag var klar med det. När han kom hem fick han sätta sig i sängen och jag tvingade till mig hans uppmärksamhet, nu var det dags att slänga!

Han var riktigt duktig! En hel svart soppåse går till de fattiga barnen :)
Dock när jag höll upp kläderna så sa han oftast hela tiden: NEEJ!
Jag: Men kommer du använda denna? Kommer du vilja sätta på dig denna imorn?
Han: nej, men de fattiga barnen ska inte heller få den. Den är ju helt ny!

Inte för att han har nått emot dom utan mer för att kanske prislappen satt kvar och han aldrig använt den, och tyckte jag kunde ta tröjan ist. men han hade bara 2 val. Och han visste att han inte skulle använda den igen.

När vi var klara blev det 3-4 lådor som blev tomma!
Går även och plockar överallt hela tiden, men jag tycker inte det är jobbigt, klart det är jobbigt att man ens ska behöva det, men ändå inte :)
Det är roligt att lägga saker där dom faktiskt ska va, Deras plats. Dock vet jag inte vart varje grej i Roberts lägenhet ska vara, men jag skapar nya hem till dom, så kommer han och frågar sen: Älskling! Var är den grejen?

Puss och kram

Inga kommentarer: