torsdag 13 september 2012

Okeeej så nu har man gått o blivit sambo. Inte en blekaste om hur det kommer blir.

Skulle få min säng såld i måndags så då bestämde vi att vi flyttade mig samma dag, eftersom jag inte skulle ha en säng i lägenheten vi kunde sova i, och vi ville inte ränna fram och tillbaka. Allt med sängen bblev väl klart runt 8-halv 9 någon g tror jag. sedan började på vi på allvar.

Det va jobbigt! Riktigt jobbigt. Hur mkt grejer kunde jag ha som inneboende?
Men antagligen har jag samlat på mig en massa sen sist för vi var inte klara förns halv 3 på natten. Då var bussen smockfull. Vi fick inte in en enda sak till. Inte ett enda dö-utrymme fanns. 

Bodde ju ganska nära en polisstation i Göteborg så påvägen ut ifrån Göteborg mötte vi ett bra antal polisbilar. Var livrädd att de skulle stanna oss och be oss stänga av motorn på bilen och förbjuda oss att åka hem. Men icke. Vi klarade oss ända till Alingsås! Dock nära att köra på 2 rådjur och en räv på vägen, och en snarkande Robert brevid mig.

Där kom det en polisbil i jäkla fart och sedan bromsade in bakom mig, låg jätte nära en bra bit tills de tillslut satte på blåljusen och bad mig köra in. Fick blåsa och visa körkortet, De nämnde även att bilen va en "aningen" överfull, Men eftersom det var sent och vi höll på att flytta mig så fick vi köra vidare. 

Kan ju säga att vi lät alla grejer stå i bussen över natten och gick bara in o la oss direkt när vi kom hem klockan halv 4 på natten. 

Nu är nästan det mesta uppackat, några smågrejer kvar jag inte vet vart jag ska ställa.
Denna vecka jobbar jag Torsdag (ida) och fredag.

Nästa vecka jobbar jag måndag, torsdag, fredag, lördag och söndag. Så då kommer man nog inte umgås så mycket med Robert. 

Nu när jag bor 2 timmar bort med tåg och buss ifrån jobbet blir jag så nervös ifall nått tåg skulle vara försenat. Vad sjutton gör man då? Här ska det tydligen vara jätte vanligt att de är försenade...ska man verkligen behöva åka en timme tidigare varje dag? Om de är i tid, vad ska man då göra i en hel timme?

Puss och kram

Inga kommentarer: