söndag 27 januari 2013

Lite uppdatering så här innan man somnar. Idag har vart en helt magisk dag. Inte för att det hänt speciellt mycket. Jag har alltid haft lite extra svårt för att leva i nuet. När jag bodde hemma var min största önskan att flytta hemmifrån och varje dag blev en kamp mot det målet. Har alltid längtat som en galning efter att få barn. Har drömt om de flesta yrken, det jag vill säga är att jag aldrig vart riktigt nöjd med där jag varit i livet. På ett sätt är det fortfarande så idag. Som idag, det har vart en jätte fin dag men hela dagen har jag tänkt på resan till dansen och sedan hem, vilka linjer jag skulle ta, när de gick tåg och vart ifrån de gick. Exakt samma sekund som dansen var slut, började jag tänka på jobbet imorn. Jag har svårt att leva i nuet och inte fokusera på framtiden. Men på ett annat sätt så är jag så nöjd där jag är idag. Jobbet, lägenheten, min pojkvän, att på de planet lever jag verkligen här och nu, vill inte att något ska förändras. Vill ha det så här för alltid. Robert sa nyss i soffan: just det det är ju söndag! Vi ska jobba imorgon!

Det skulle aldrig kunna vara jag som säger så! För varnad sekund jag är ledig tänker jag: snart är det imorgon och då ska ja upp och jobba. Enda gången jag känner att jag lever i nuet är samma dag jag slutat för dagen och IMORGON är jag ledig. Nu ska ja sova! God natt puss och kram

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer: