torsdag 8 mars 2012

Idag när jag stod och väntade på bussen såg jag en lapp som satt på busskuren. Om en kille, inte mycket äldre än mig själv säkert, (riktigt snygg såg han ut o va), som var borta. Pierre Nilsson.  Han försvann i lördags kväll, sågs senast efter ett ute ställe gå mot (nått håll) vid e45an. Ljusa kläder och skor, mörk dunjacka. Med svart ryggsäck.

Jag har gått och tänkt på just den lappen hela dagen. Jag tog väldigt illa vid mig. Det är ju jätte hemskt. Det är ju sånt man ser på film, Man vet att allt som händer på film finns ju även i verkliga livet...men så nära...och ja jag vet inte. Jag fick bara en "oj" upplevelse. Vad har hänt med den här killen? Jag är så grymt nyfiken!
Jag ser syner framför mig själv hur det kör upp en bil brevid honom(mig själv eftersom jag försöker se med hans ögon) och det hoppar ut några killar som sparkar ihjäl honom helt utan anledning och sedan dumpar honom i det iskalla vattnet någonstans. Hur rädd man måste bli. Vad ens tankar är. Eller om han sitter fången  någonstans-vilket jag inte tror händer? Varför skulle folk hålla människor fångna? Om de inte vill ha en stor summa pengar? Han är ju säkert död...eller? Snälla kan ingen bara berätta hur sjuk världen igentligen är? Vad har hänt den stackars killen?

Vet inte om det va någon random person som skrivit dit på lappen efterråt (all text va skrivet ifrån skrivare förutom denna som va skriven med bläckpenna) hitte lön 250.000 kr om han hittas vid liv.

Mina tankar går till hans familj.

Jag vill gärna tror att människor inte ger sig på andra människor utan anledning. Men innerst inne vet jag nog att riktigt så behöver det inte alltid va. Men jag väljer att tänka så...hur ska jag annars våga gå ute själv på kvällarna?

Puss och kram

Inga kommentarer: