onsdag 7 mars 2012

Nu var det ett litet tag sedan jag skrev.
Hade en helt underbar helg med min pojkvän.
Lördagen jobbade jag men han kom innan jag stängde och sedan åkte vi hem tillsammans, då vi plockade upp kinamat på vägen. Satte oss framför melodifestivalen och hejade på låtar.

Söndagen va det upp tidigt för oss båda, han åkte hem en sväng för att byta buss/tåg kort. Och jag åkte och hade mina kurser för första gången i år.  För mig gick det la sådär. De första 2 gick dåligt, låtarna fungerade inte, och de där barnen ville inte alls lyssna på mig  eller göra som jag gjorde.
De 2 efter det gick suveränt! Jätte fina barn och det är precis den åldern jag vill hålla på med! Sedan kom mina 2 gamla grupper, det gick sådär. Iaf med 14 åringarna...gaaah jag blir galen!

Vid klockan 4 åkte jag hem, Hemma en halvtimme och tog emot R. Sedan fortsatte jag till min egna dans. När jag kom hem hade han diskat, plockat ordning och fixat middag. Kan man ha bättre pojkvän? Helt underbar är han!

På måndagen blev det sovmorgon R hade tagit ledig från jobbet för att följa med mig till läkaren. Fick träffa en läkare som va hel snurrig. Han höll på att missa stolen en g. Han tappade pennor, sina glasögon, och så när han skulle ta blodtrycket höll han på med flera andra grejer att han nästan glömde det. Men han sa att det kan va en bra grej att jag håller på o svimmar som jag gör. Att han kan inte riktigt veta vad det kan bero på eftersom jag aldrig riktigt faller till marken. Men förlåt mig då att det går så långsamt så att jag hinner sätta mig innan jag svimmar!!

Men han skickade iaf mig på blodprov. Den tanten som var där inne verkade hård och kylig, tills jag började gråta. Gud vad hon ömkade då. Haha. Hon sa attt bara för att jag va så rädd kunde jag få en barnnål. Och över drev att jag hade såååååå fina blodådror så det skulle gå snabbt. Hon sa pratade flera ggr om hur duktig jag va och att detta skulle jag klara. Hon sa att jag gärna fick ha handsvett men inte fotsvett för det luktar så dant.

Så nu väntar jag bara på blodsvaren.

Jag har så himla fullt upp den här veckan så jag förstår inte hur jag ska hinna. Jag har 5 koreografier jag ska hinna göra till söndag, och planera. Och det är redan onsdag och idag jobbar jag hela dagen på cafét.

Det hade tydligen vart ett mord bara ett kvarter bort ifrån mig på ett café. De hade hittat en sönderslagen man. helt sjukt. Jag blev inte rädd men när igår när man faktiskt gick där på gatan själv när det va mörkt och man mötte människor blev man lite mörkrädd.

Nej nu är det dags att röra på sig! Ha en bra dag mina vänner!

Puss och kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Kunde inte låta bli att skratta åt detta "du får ha handsvett men inte fotsvett för det luktar så" Ha ha Mamma