tisdag 27 mars 2012

Var på yoga idag. Riktigt roligt. Alla är äldre än mig och de kan allihop bjuda på sig själva.
Hon frågade mig vad jag tyckte om det sist, och sa att jag borde gå mer avancerad nivå. Eftersom jag har hållningen, styrkan, smidigheten och ballansen. Men hon hade ingen som var så högt upp just nu så jag skulle få byta till hösten istället.
Så berömmer alla hela tiden på yogan när vi är duktiga..nu låter det skrytigt men hon berömmer mig hela tiden och till slut tröttnade på hon på det så hon sa: nej fy vad dåligt Felicia! Det där ser inte alls bra ut, med ett leende på läpparna och glimten i ögat. Så säger hon till alla andra att inte alls kolla på mig, och  alla bara stämmer in och skrattar, så förklarar hon att jag är danslärare här och alla andra pustar ut och säger att då behöver de inte känna sig dåliga. Det går i så lugnt tempo att det inte gör nått med min kropp känner jag. Så när vi ska göra ryggböj, man kollar i taket med höften i marken och ryggen så högt upp att det känns behagligt. Så visar hon som om man vore ovig..och jag trodde ju det va så man skulle göra...och det känns ju inte alls. Så frågade idag om jag fick sträcka armarna rakt upp istället...så är det med nästan alla rörelser...och så kommer folk och klagar på mig för att jag klagar på att yogan inte gav  mig nått första gången.

Hon säger att yoga är inget man utövar utan det är en livstil. Jag kan absolut se mig gå upp på mornarna och yoga när jag sedan kan rutinerna och övningarna...men jag kan inte äta bättre än vad jag gör. Eller meditera mera...men man kan ju alltid försöka.

Nu är iaf räkningar betalda känns skönt att få det gjort så man vet hur mkt ekonomi man kan röra sig runt varje månad.

Följde ju med R när han tatuerade sig igår. Himla skicklig tatuerare! Han gjorde texten först sedan blev han inspirerad och frågade om han fick göra skuggningar. Vilket han gjorde helt på fri hand. vilket blev så jäkla snyggt när det är mörkare på just vissa ställen.
Funderar på om man ska lägga undan pengar sedan i Maj och skaffa sig en egen då?? Men först måste jag hitta en tatuerare som jag känner ska få det nöjet.

 Sedan har jag ingen aning om hur det gick till men älsklingen fick på mig hans byxer och tröja för "vi" skulle mecka med hans andra bil.

Känns nästan som vi bor ihop ibland. Vi spenderar mkt tid tillsammans...iaf nu när jag börjar jobba så dåligt igen. Att vi planerar mat och köper hem för oss båda flera dagar innan. Helt sjukt.

Var och kollade på bion i stenungsund där vi ska ha uppvisningen med barnen den 12 maj. AS fint! ser nästan ut som bryggaren i västervik. så vart lite nostalgisk. 

Sedan har jag bestämt mig för att va med på uppvisningen för första gången på den orientaliska dansen. Den sker i lisebergshallen d, 28 april. 

Nästa vecka åker mamma och jag till syrran och barnen. Ska bli mysigt. Sedan hem och jobba 2 dagar och sedan blir det att ta med killen till Storebro! Ska visa honom vart mitt hjärta ligger. 

Puss och kram


4 kommentarer:

Blondie sa...

Ta med han till storstaden och visa vad den går för ;)

Jonsson sa...

Haha jaa precis så va det ja ;) Storstaden

Blondie sa...

haha jaa ;) den fina, underbara, älskvärda staden av dem alla ;)

Jonsson sa...

haha är du seriös eller ironisk?