söndag 14 oktober 2012

Började med 11-15 års gruppen idag. Och jag ÄLSKAR den gruppen! Alla är störtsköna! Inga dåliga attityder alls! Dock börjar jag få problem med min dansmix grupp. Det heter dansmix så syftet är att det är olika stilar. Jag har ca 2 min ballet och sedan har vi diagonal övningar i jazz. Det är 3 tjejer...speciellt en utav dom, som tar jätte mkt plats. Jag ska hela tiden kolla på henne och om ja inte gör det så tjatar hon på mig tills jag gör det, dessutom tror hon(lite rätt har hon) att hon är jätte duktig och kräver svårare steg. De ska hela tiden hålla koll på alla och säger deffenitivt till om det är nått de tycker är jobbigt eller vill göra på annat sätt. De pratar i princip hela tiden! Någon av de 3 tjejernas mamma kom på det sista nu och ville prata med mig. Tjejerna ville ta allt i uber speed och tyckte hela lektionen var ballet. Jag förklarade att så var inte fallet, och det är olika åldrar i gruppen, alla ligger på olika nivåer och gruppen heter dansmix så det förekommer olika former av dans. Det går inte att teknik träna hip hop i diagonalen, utan det måste man ha en koreografi till ifall man vill dansa. Gaaah blir galen! Vet inte hur jag ska göra för att alla ska bli nöjda. Barnen är 8-10 år och just dom tjejerna var 10 år. Vet inte heller om jag vill sätta dom i den andra gruppen då det är första gången det är bra attityd i den och jag alltid förut hatar den gruppen. Dessutom ville dom i äldre gruppen ha lite ballet och  jazz oxå, så tjejerna slipper inte undan det. Hjälp mig! Puss och kram

Published with Blogger-droid v2.0.9

1 kommentar:

Anonym sa...

det är vell lite som allt ett lotteri om de tycker det är lätt så är det bara för dem att gå en annan kurs nästa gång.nu har de ju provat den kursen och barn är väldigt olika och lär sig olika fort du är duktig och det du säger är ju rätt. om någon mamma är arg så säger du bara att så och så är det i den dansen.. och hänvisa i så fall till en annan. det är ju väldigt bra att de får prova lite olika så de vet vad de ska välja nesta gång.... du är lärare och bestämmer
Sandra