lördag 20 oktober 2012

Eftersom jag har en blogg..så borde väl även jag diskutera detta med eskilstunas djurpark?!

Jag kan inte säga att jag blev förvånad. På väldigt väldigt många år har jag varken velat gå på djurparker eller cirkusar. Folk säger hela tiden att de tar så bra hand om djuren på sånna ställen. Men inse fakta! Djur behöver ett bra antal kvadratmeter hage att gå i för att må bra, och om de skulle ha så stora i djurparker skulle de gömma sig längst in från allt folk vilket resulterar i att folk inte orkar gå på djurparker för att leta efter djuren. Även på cirkusen. Tror ni elefanter, kameler och djuren trivs i den lilla inhägnaden som de har utanför tältet för att människorna ska kunna se, peka, skrika och klappa dom? Och deffinitivt inte i svenskt klimat. Vore det inte bättre då att ta med ungarna till Afrika och åka runt på savannen där djuren faktiskt mår bra, kan äta sig mätta (tänker på djurparken där några djur svalt till döds) och har egen fri vilja?  Är ni verkligen förvånade? Jag förstår inte vad folk tänker med!! Om djurparken i Eskilstuna ska stänga tycker jag alla andra djurparker oxå ska det!

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer: