torsdag 22 september 2011

Arrac följer mig var jag än går här hemma. Även om jag tillåter honom att vara ute själv på gräsmattan helt lös så följer han hellre med mig in. Om jag går in i sovrummet, vidare ut till köket, sedan vardagsrummet...hela hela tiden hör jag hans tassar bakom mig. Men det är mysigt och jag njuter hela tiden, Bara ibland när man har brottom och han är hela tiden i vägen. När jag är på rummet (som inte har en dörr) står han sådär med bara nosen som syns i gardinen. Söt vovven! 

Mamma bakade massa bröd här om dagen! Perfekta!

Var på Ginzas huvudlager i förrgår. Köpte lite filmer. Så står mamma och jag där och letar filmer i stora billiga backar där filmerna ligger huller om buller. Så vänder jag mig mot mamma och säger att vi nog har hittat tillräckligt många nu, så säger hon: Jag tänkte hjälpa dom att sortera lite....
Så har hon lagt alla filmer i prydliga högar så att man inte behöver gröpa längst ner i botten för att hitta någon man gillar. 
Gu vad jag skrattade! 
Det är typiskt min mamma, Och hennes städnoja. Hon insåg ganska fort oxå hur knasigt det var :)

Men som ni ser på bild köpte jag 3 marilyn monroe filmer. När man läser boken om hennes liv och filmerna hon spelar in blir man ganska nyfiken på att se dom. Den ena var Niagara. Den var riktigt dålig, där det kändes som hon hade filmens mest få meningar, även om hon hade en stor roll. 

Sedan var det "herrar föredrar blondiner". Helt underbart! Det är inte ofta jag skrattar i dagens komedier, men hennes filmer är helt klockrena! De är skit roliga! Och ibland skrattar man även för att det är så töntigt. 
Och ikväll såg jag "there is no buissnes like show buissnes" Riktigt dålig den med. Det är nästan endast musikal nummer...dåliga låtar, dåliga koreografier. dåligt helt enkelt! Typ ingen handling.

Har även "i hetaste laget" med Marilyn som är skit bra och jätte rolig! fast den är svart vit..de här som jag köpte nu har dom färglagt. Visste ni att man kunde göra det idag? färglägga svartvita filmer? Hade ingen aning men det såg skit snyggt ut! Undrar hur det går till. :)

Puss och kram

Inga kommentarer: