onsdag 14 september 2011

Läste nyss på aftonbladet, där en ung kille vunnit 12 miljoner på Lotto. Han hade tatuerat in den vinnande raden på axeln.
Han visste inte riktigt vad han skulle göra för pengarna. Jag blir glad för andra människors skull när de vinner pengar! (Bara dom är tacksamma)

Dagens fråga: Vad skulle du göra om du vann 12 miljoner? (skattefritt;))


Jag skulle åka och köpa mig ett par skor, en parfym, och ett par jeans på direkten.
Spara 2 miljoner till att köpa hus för i framtiden.
Köpa en Mc till päronen och en till mig själv.
Kanske skulle ta o köpa en lägenhet oxå? Synd att det inte går att köpa sig ett jobb ;)
Resten skulle jag nog sparat, fast bara till att använda till något stort, inte för att ta ut för att köpa mat och kläder och mjölk för varje vecka...Eller kanske nu så länge jag är arbetsökande...men om ja hade jobb skulle jag absolut inte sluta jobba. Kanske använda lite till semester och sånt? Göra något roligt för.  Men absolut spara så mycket man kan!

Visst är det roligt att drömma? :)

Puss och kram

1 kommentar:

Blondie sa...

En helt ny garderob, en lyxlägenhet, skor, väskor, resa, spara, köpa bil kanske ;) äta gott.