torsdag 29 september 2011

Om jag bara för en gångs skull kunde bestämma mig!! Jag är så trött på mig själv och min situation så att jag sliter av mig allt hår snart!

Om jag bara kunde bestämma mig vad jag vill bli så att jag kunde utbilda mig till något, men jag lovar er, det är helt jäkla f***ing omöjligt.

Jag har funderat på: serverings, konditor, brandmann, mekaniker, hudterapeut, danslärare, stå i bar, gå en barista utbildning, psykolog, lärare i förskola, starta upp eget café, make up artist, fotograf, Och detta är inte ens hälften...fattar ni?

Jag kanske har funderat på var o ett av yrkena i 1-2 månader, eller till och med bara 1-2 veckor. Men på något sätt hittar jag saker med varje yrke som jag inte skulle klara av, eller stå ut med, eller ha kunskapen till.

Men fram tills att jag skaffar mig en utbildning-ja det är svårt att få heltids jobb av att ha gått estet dans, så kommer ja inte få ett jobb känns det som. och jag vet inte om jag någonsin kommer kunna bestämma mig.
Så fort jag kommer på ett yrke jag vill plugga till, då vill jag det hel hjärtat, går och tänker på det, kollar upp skolor...tills det kommer en dag då jag tröttnat av tanken, kommit på att jag inte passar för det, eller klarar av det...o sen måste ja komma på nått annat.

Jag beundrar alla er som vet vad ni vill! Eller iallafall inom en viss kategori vet ni vad ni vill hålla på med.
Jag vill också så himla gärna veta vad jag vill bli!

Jag vill inte ha ett jobb för att tjäna pengar, och sedan gå hem o leva livet. Jag vill att mitt jobb ska va en sak jag trivs med och som ÄR en del av mitt liv. Jag vill inte bli städerska, eller jobba på lager resten av mitt liv. That´s not me!

Så vad säger ni? Har ni ett perfekt yrke jag skulle passa för? Tell me!


Här kommer orsakerna varför jag inte tillslut väljer ovanstående yrken, läs eller inte..
(Vill inte servera för att jag blir så jäkla irreterad på hur människor beter sig och hur dom behandlar personalen, I know, för har jobbat med det ett tag nu. Konditor-skulle tröttna på att baka, det är skoj när man känner för det, men det skulle vara jobbigt att göra det varje dag i flera timmar blää, Brandmann har jag funderat extra starkt på väääldigt länge, men utbildningen kräver att man ska kunna dyka och simma, jag kan simma, men jag har en slags fobi för vatten. Mekaniker-alltid skoj att meka med pappa hahaha, men tror jag är för tjejig för yrket, hudterapeut-skulle vara askoj, men ja jag vet inte? Tröttnade på tanken efter ett tag, danslärare är jag och det kan man bara vara på deltid, skulle aldrig klara av att drinkarnas namn-och vad som är i dom, baristautbildning är för dyrt för mig just nu, dessutom dricker ja inte kaffe hahaha, psykolog skulle jag jätte gärna också vilja bli, dessutom är det nog ett bra betalt jobb, men skulle aldrig klara av att plugga i  5år, inte just nu iaf. lärare i förskola-jag tycker inte om barn-om jag inte känner dom förståss-som mina syskonsbarn o sådär. starta eget café vill jag jätte gärna, men har varken råd att sätta in 50 000 eller modet att kanske råka sätta mig i skuld. make up artist- jätte roligt med sminkningar och allt som tillhör, men har inte den stora fantasin, fotograf skulle vara skoj, och få lära sig-men tror inte jag har den gåvan.)
Visst är jag löjlig?!

Puss och kram

Inga kommentarer: