söndag 25 september 2011

Mamma och jag har en tvist angående Facebook. Hon skaffade det när jag flyttade så att vi kunde prata med varandra och skicka länkar osådär. Nu Tycker hon det är orättvist när folk inte uppdaterar sin status, bara för att hon delar med sig om sitt liv, medans andra hellre läser än bjuder på sig själva. Och är trött på människor som inte svarar henne när hon skriver på deras uppdateringar. Medan jag då anser att hon är lite löjlig, har flera stycken som vän som jag aldrig ens har pratat med, eller bara gått en parallel klass med i 3 år...men ändå inte snackat med. Och folk lägger till varandra bara dom vet ett namn, eller man har suttit EN gång och snackat.

Vi har helt olika syn på Facebook. Jag vill varje dag ta bort dom där som jag aldrig träffat, eller som jag bara vet namnet på och aldrig kommer träffa igen, men är bara för lat...det blir aldrig av. Vill ta bort dom bara för att jag skiter fullständigt i vad som händer i deras liv. Och vissa använder endast Fb för att klaga..Medans hon  vill ta bort "vänner" för att dom inte uppdaterar, och där med inte bjuder på sig själva.

Så hur ligger det till är frågan till er? Vill folk bara ha ett större nummer på "Vänner" som man lägger till folk? För jag har aldrig lagt till någon jag skiter fullständigt i, det är alla andra som lägger till mig. Eller vad har man Fb till? Har man det som en social status? Bara något som finns och som man ska lägga till vänner på? Eller är den till för att kunna prata med dom man bryr sig om, och är nyfikna på?

Jag vet att det är ett löjligt inlägg...vad betyder Facbook igentligen? Men 99 av 100 har det...så nått måste ju ligga i det.

Inga kommentarer: