onsdag 13 november 2013

Dagens lärdom: leva i nuet.
Det är något jag blivit ganska bra på. Ibland funkar det dock mindre bra och vissa ggr funkar det utmärkt!
Kände att jag va tvungen att lära mig det med jobbet jag har. Dels så när man ibland bara är ledig en dag är det viktigt att kunna njuta fullt av den. Att inte se, bara imorgon jag är ledig, eller: imorgon jobbar jag. Sånna tankar förstör oftast hela ens ledighet. Att kunna slappna av heeela söndagen är en konst men Såå värd att lära sig!

Min katt är en sann livssnjutare! Men sen o andra sidan är han ju bara en katt, inga måsten och inga plikter. Det enda han behöver tänka på är mat, sova och sina behov. Och jag lovar dig att det är oxå det enda han gör! Vi är riktigt avundsjuka på honom ibland där hemma! :) han ligger och breder ut sig i soffan eller våran säng när man kommer hem. Och när jag kommer hem får han hur mkt hos som helst. Han går och äter ganska ofta, men direkt tillbaka till att goda eller bre ut sig någonstans :)

Puss och kram

1 kommentar:

Elisabet sa...

Ja man borde lära sig av katterna
Njuta av stunden <3