tisdag 5 november 2013


Jag har blivit liite bra på att komma på när jag delvis ljuger och klankar ner mig själv. Men jag är rätt bra på att kasta skit på mig själv. Gör det dagligen, varje timme. Jag suger! Jag är så himla dålig! På det mesta!

Idag är jag värdelös, förstår inte hur jag kunde tro något annat, hur ska jag kunna lära en annan människa när jag själv är så världelös och inte kan ett enda skit? Hur ska jag klara av någonting alls när jag är så dålig på allting?

Det har varit mina tankar ett par dagar. 
men så helt plötsligt fick jag en annan tanke, tror någon måste ha planterat den i mitt huvud ;)
Nej! Du är bra! Du ska kämpa på och klara det istället! Bevisa att du kan!
Och livet blev liiiiite lättare helt plötsligt.

Detta är min innersta hemlighet. Detta är vad jag går och tänker på om dagarna. Hur värdelös jag är.
Det räcker inte med att någon kommer o säger: neeej det är du inte! Du är jätte bra! Men för att jag ska ta åt mig behöver jag specifika komplimanger. Så kom inte o säg något annat nu för att få mig att må bättre :)

Jag går o drömmer om hus!
Jag vill ha ett hus! Ett hus där jag kan göra precis vad jag vill, och ha det inrett och byggt efter vad som passa mig och min älskling.

Men allting ska ju ha sin tid. Se om jag kommer in på en utbildning så är det 4 år...om jag inte kommer in så blir det ju ännu mer framskjutet. Sen vet man ju inte vart man ska köpa hus heller. Skulle vilja bo i Herrljunga för det är mitt mellan ALLTING.  Men här är det inga hus till salu. 

Jag tror jag är rastlös med livet. Jag behöver hela tiden ha nått som händer. Orkar inte vänta på saker...Okej nu har jag jobbat exakt ett år på jobbet och jag är rastlös, jag kan allting och varje dag ser lika dan ut. Jag behöver få nått att hända, för några månader sedan gick jag till banken för att få låna pengar till att starta ett cafe. Jag drog igång massa planer om en annan sak. Nu har jag sökt en utbildning, och jag är 100% på att vilja köpa ett hus. Jag vill att mitt liv ska gå frammåt. Jag vill inte stå still.
Tramp, Tramp, Tramp. Tramp

Puss och kram



2 kommentarer:

Elisabet sa...

Acceptera den du är. Acceptera att du gör fel. Tänk på HUR du ser på dig själv. Det är dina inre bilder som styr det undermedvetna. Genom affirmationer och visualiseringar lär du dig skapa en inre harmoni och bli kvitt gamla begränsade tankemönster och beteenden.
Men tryggheten i dig själv måste växa inifrån. Du finns till, du är en människa. Det är allt du behöver. Du kan välja att för alltid vara värdefull för dig själv och sedan gå vidare med uppgiften att arbeta på dina bilder av dig själv.
Fokusera tankarna på dina starka sidor, dina positiva insatser, dina bästa upplevelser och dina personliga segrar. <3 <3 <3

Anonym sa...

Du är inte dålig. Har aldrig varit och kommer aldrig bli. Varför skulle du vara sämre än nån annan? Dock tror jag det är flera än man tror som känner och täbker så. Men inte så många som är modiga nog att berätta det. Saknar dig ovh kommer nog alltid göra det. Känns sorligt men livet blir som det blir. Men minnen bevaras i hjärtat. F