onsdag 6 november 2013

Tycker du att man ska acceptera saker?
Det är något jag absolut inte tycker man ska göra, endel grejer måste man ju för att livet ska fortsätta, typ som döden, eller syrrans nya kille :) (min syster har ingen ny kille)

Men som väldigt väldigt många andra grejer ska man inte acceptera, vet att jag skällde ut min syster förra veckan (kommer inte ihåg för vad exakt) men hon sa att hon hade en negativ vana, och hon sa: men det är ju bara sån jag är, så det måste jag acceptera. Även Robert sa ofta så i början, men NEJ! det behöver inte va så! Den enda som kan ändra det är du, och om du accepterar det så är det klart att det inte ändras. Acceptera inte saker du inte orkar med. Acceptera inte mobbaren i skolan bara för att du vet att hennes mamma är Aa-lagare. Acceptera inte ditt jobb om du inte går dit med ett skutt! Acceptera inte saker du inte vill ska hända, eller saker som har hänt. Du kan ALLTID! ändra saker och ting. Det är inte försent att plugga till din dröm när du är 47. Ta upp en gammal vänskap, eller göra slut på en. Det är min åsikt. Folk accepterar saker när dom är lata :) någon som har en annan åsikt?

Puss och kram

Inga kommentarer: