onsdag 30 november 2011

Haft sådan bloggtorka nu i ett par dar. Dessutom har jag vart ute o fart hit och dit, och det är inte slut än.
Jag är så trött på den där vägen så jag tror ja spyr på den snart! Och den är inte direkt kort heller. 
Vill att det ska va jul snart så man kan ge alla julklappar..de ligger här bredvid mig och tar upp hela min soffa-oinslagna. Är så sugen på att slå in dom...men sånt kanske man ska vänta med? Skjuta upp nöjet liksom så får man roligt en annan dag i framtiden istället.

Det är så svårt att köpa paket till barnen...till dom vuxna för den delen oxå, vad har alla andra köpt till dom? har dom redan detta? Kommer dom tycka det är skoj/fint?

Men nu familjen kan ja meddela er att jag skiter i om ni blir glad/redan har det eller om ni får dubbelt, för det är tanken som räknas!
När började julen gå åt pipan?
När kom all stress? när började trenden att köpa så många julklappar man bara kan till en person?
Sen när började julen handla om barnen?

Jag älskar fortfarande julen, och visst det är roligt att få något litet paket-mest för att den löjliga förväntan sitter kvar från barndommen. Även min egna mamma har kvar den :)
Det är en dag man ska umgås allihop, äta MASSA gott, titta på kalle anka, prata och bara umgås!

Det känns som julen i min familj börjar gå åt pipan...men allt beror ju på dig. Eller ah mig då i mitt fall. Så detta år hade jag verkligen inte råd att köpa tusen julklappar per person, eller ens till barnen. Så jag tog det jag tror de blir glada över oavsett vilket antal det är eller vilket pris det bärde.Dessutom ger man själv 1000 julklappar men får knappt nått tillbaka, vilket känns fel om man tänker så. Istället får man försöka tänka att man faktiskt inte måste köpa julklappar...vilket jag inte tror en endaste människa tänker. Tror inte det är många som ger längre för tankens skull. utan allt ska vara så anpassat, man frågar vad folk önskar sig och hittan o dittan. 

MEN iår för att ändra den negativa julpressen jag har, så har jag endast köpt grejer JAG vill ge, och inte vad folk önskar sig eller vill ha, för då gör det ju inget att man inte får nått själv även om man ger 50 klappar till varje person, för då vill jag ju ge det jag ger för att jag tycker om tanken med det, och inte för att det är ett måste att köpa julklappar, hänger ni med?

 Ingen av mina syskon kommer hem, vilket jag inte bryr mig om-självklart skulle man ju vilja umgås med dom oxå på denna fina dag, men jag nöjer mig gott och väl med mina älskade föräldrar, för då blir det ingen press, från något håll, och det blir inga sura miner. Dessutom blir inte allting för barnens skull, utan man som vuxen får tillåtelse att ha det lite mysigt oxå. 
Så jag har ändrat inställning, och gör julen mysigare än någonsin med hjälp av min positiva inställning. Så om du tycker att julen är jobbig av olika anledningar, finns det något du kan göra åt saken? Ibland kanske man tror att det är omöjligt...men det har jag kommit fram till att det inte är, det gäller bara att ha fantasi, och positiv inställning. 

Puss och kram

1 kommentar:

blondie sa...

Håller med dig :) och jag själv total vägrar köpa julklappar iår.. finns roligare saker att göra. och det där med julkänslan är svår att hitta,när man åker bil halva julafton och stressar fram och tillbaka för att man ska hinna med alla ställen man ska vara på... Såå himla tråkigt... önskan man kunde få vara på ett ställe en jul utan att sätta sig i en bil... och kunna vakna och njuta av alla julens dofter =)